Ενίσχυση του Ανοσοποιητικού: Όσα πρέπει να γνωρίζουμε

Ο χειμώνας έφτασε πλέον για τα καλά. Οι ιώσεις και τα κρυολογήματα έχουν κάνει την εμφάνισή τους ήδη, και οι παθογόνοι μικροοργανισμοί παραμονεύουν να επιτεθούν στο ανοσοποιητικό μας σύστημα. Ο μόνος τρόπος για να αποφύγουμε τους ανεπιθύμητους επισκέπτες είναι η ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος. Η ενίσχυση αυτή μπορεί να επιτευχθεί με φυσικό τρόπο.

Τι είναι το Ανοσοποιητικό Σύστημα;

Πριν ενισχύσουμε το ανοσοποιητικό σύστημα, καλό είναι να γνωρίζουμε τι είναι αυτό το σύστημα του οργανισμού και πώς ακριβώς λειτουργεί. Το ανοσοποιητικό σύστημα απαρτίζεται από όργανα που είναι εφοδιασμένα με τα λεμφοκύτταρα, τα οποία στην ουσία είναι οι στρατιώτες του οργανισμού μας. Το σύστημα αυτό έχει τεράστια ποικιλομορφία σε κύτταρα, ιστούς και όργανα. Τα σημαντικότερα είναι ο μυελός των οστών και ο θύμος αδένας, ενώ δευτερεύοντα όργανα είναι οι αμυγδαλές και ο σπλήνας. Ένας εξαιρετικός σύμμαχος του ανοσοποιητικού συστήματος είναι και το δέρμα, μιας και αποτελεί το φυσικό φραγμό σε ανεπιθύμητους μικροοργανισμούς.

Ο ρόλος του ανοσοποιητικού συστήματος είναι να αναγνωρίζει ο,τιδήποτε ξένο εισβάλλει στον οργανισμό και να το ξεχωρίζει από ο,τιδήποτε φυσικό υπάρχει σε αυτόν. Ένα υγιές ανοσοποιητικό αναγνωρίζει τον εχθρό και ενεργοποιεί τους μηχανισμούς ώστε να τον εξουδετερώσει. Ένα παράδειγμα για να καταλάβουμε τους μηχανισμούς του ανοσοποιητικού είναι ο πυρετός. Ο οργανισμός καταλαβαίνει την εισβολή ενός ιού, ενεργοποιεί τον πυρετό και με την υψηλή θερμοκρασία προσπαθεί να τον εξουδετερώσει.

Το ανοσοποιητικό σύστημα δουλεύει με απόλυτη αρμονία και οργάνωση. Λόγω της υψηλής του πολυπλοκότητας, υπάρχει συνεργασία μεταξύ των διαφόρων ομάδων κυττάρων ώστε να υπάρχει άμεση αντίδραση σε περίπτωση εμφάνισης εχθρού. Όταν εισβάλλει στον οργανισμό κάτι ανεπιθύμητο, όπως ιοί και βακτήρια, χτυπάει συναγερμός σε όλο το ανοσοποιητικό σύστημα. Κάποια κύτταρα παράγουν χημικές ουσίες κατά των ξενιστών, άλλα καλούν επιπλέον κύτταρα για ενίσχυση και όλα μαζί συνεργάζονται και ενώνουν τις δυνάμεις τους ώστε να εξουδετερώσουν τον εχθρό.

Για Δυνατό Ανοσοποιητικό

Ας δούμε παρακάτω διάφορους τρόπους για να διατηρήσουμε ένα δυνατό ανοσοποιητικό σύστημα.

Υγιεινή διατροφή: καλό θα ήταν να υιοθετήσουμε έναν υγιεινό τρόπο διατροφής, με τροφές πλούσιες σε βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία. Κάθε μέρα καλό είναι να υπάρχει στο μενού μας φρούτα, λαχανικά, δημητριακά και άπαχες πρωτεΐνες. Επίσης, αποφεύγουμε τη ζάχαρη, το αλκοόλ και τα πολλά λιπαρά. Πίνουμε πολύ νερό ώστε να μένουμε ενυδατωμένοι. Βάζουμε στην καθημερινότητά μας μέλι και τροφές πλούσιες σε αντιοξειδωτικά.

Άσκηση: όσο δύσκολο και αν μοιάζει, θα πρέπει να γυμναζόμαστε 20-30 λεπτά έστω και μέρα παρά μέρα. Ακόμα και το απλό περπάτημα ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και τους μηχανισμούς άμυνας.

Μείωση στρες: μπορεί η καθημερινότητα να είναι έντονη και απαιτητική, όμως το στρες αλλάζει τις ορμόνες οι οποίες επηρεάζουν αρνητικά και το ανοσοποιητικό σύστημα. Η γιόγκα, το περπάτημα στη φύση, η μουσική και το γέλιο χαλαρώνουν από τους έντονους ρυθμούς.

Καλός ύπνος: Με τον ύπνο, ο οργανισμός αναζωογονείται, ξεκουράζεται και γεμίζει ενέργεια. Ένας 8ωρος ύπνος χωρίς διακοπές αρκεί για να βελτιωθούν όλες οι λειτουργίες και το ανοσοποιητικό σύστημα.

Ας βάλουμε στη ζωή σας τα συμπληρώματα διατροφής: λόγω του έντονου ρυθμού της καθημερινότητας πολλές φορές δημιουργούνται ελλείψεις σε γεύματα και θρεπτικά συστατικά. Αυτό το κενό μπορούν να το καλύψουν τα συμπληρώματα διατροφής. Για ένα δυνατό ανοσοποιητικό χρησιμοποιούμε βιταμίνη C με αντιοξειδωτική δράση, βιταμίνη D, ψευδάργυρο και χαλκό, με άπειρες δράσεις στο ανοσοποιητικό σύστημα. Επίσης, η φύση μας έχει εφοδίασει με πολλά φυσικά φάρμακα, όπως η πρόπολη, καθώς και φυτά που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα, όπως η εχινάκεια.

Ας δώσουμε λοιπόν στον οργανισμό μας τα εφόδια που χρειαζόμαστε για ένα δυνατό ανοσοποιητικό σύστημα μακριά από παθογόνους μικροοργανισμούς.